Sky TV’s hold on the NZ market

By Ruth Laugesen In Current Affairs, Technology

Print Share
30th June, 2012
When the Olympics open in London in July, New Zealanders will for the first time have to watch the Games on Sky. State broadcaster TVNZ lost the rights in a bidding war with Sky, whose controlling shareholder is Rupert Murdoch’s News Corp. Although Sky will screen hours of coverage each day on its free-to-air channel, Prime, the best events will be accessible only to those willing to pay the $72 a month for a basic subscription and Sky’s sports channels. The Olympics are just the latest sign of Sky’s slow-rolling conquest of the nation’s TV screens, courtesy of a broadcasting industry ...

Get full access to Listener.co.nz

Subscribers can read the full version of this story.

You can subscribe and get full online access for as little as $5 per week.

Enjoy the high-quality, in-depth journalism of the Listener magazine with convenient online access. This includes access to thousands of archived articles and up-to-date TV and entertainment listings.

Our great content is available online even before it hits the shelves, and includes more focus on breaking news. With our responsive design you get a great reader experience whether you read from your home computer, tablet, or even smartphone.

Already a subscriber? Just to read full version of this story.

Already an existing print subscriber? As part of your magazine subscription you are entitled to receive full access to the New Zealand Listener Online content. Click here for instructions on how to redeem your digital access.

Or you can subscribe now to get unlimited access to listener.co.nz.

Switch to our mobile site